פילאטיס בגיל הזהב

תוחלת החיים שלנו הולכת וגדלה , היום גם אנשים בני 70 ויותר מבינים שעליהם לשימור על תפקוד מלא בחייהם .ההכרה בקשר שבין בריאות ואימון גופני אינה ניתנת עוד לערעור.

תרגול לפי שיטת פילאטיס עונה על צרכיהם של מתרגלים בגיל הזהב מעצם התמקדותו ביציבה, בתפקוד מאוזן של הגוף , בהעמקה ושיפור הנשימה , בעבודת התנגדות לשיפור צפיפות העצם ובשמירה על תנועתיות המפרקים והתפקוד השרירי.

אימון פילאטיס מותאם באופן מושלם לאנשים מבוגרים מפני שאינו משפיע על הגוף באותה דרך בה משפיעים סוגים אחרים של אימונים, האימון לא מעמיס על המפרקים כפי שמעמיסים אימונים אחרים.

ששיטת הפילאטיס היא אחת הדרכים הטובות ביותר בהם אנשים מבוגרים יכולים לשמור על כושר, מפני שמהות השיטה היא התמקדות בנשימה מבוקרת ובאיכות תנועה לעומת כמות חזרות.

שיטת הפילאטיס זו דרך עדינה להתאמן. אם אתה מבוגר ולא התאמנת הרבה זמן, פילאטיס היא דרך בטוחה להתחיל מחדש

האימון עם המכשירים בליווי צמוד של מדריך , באווירה לא תחרותית ומתוך הענות לצרכים האישים של המתאמן , עושה את האימון פילאטיס לחיוני ומהנה . באמצעות פעילות גופנית מתאימה ניתן להתמודד טוב יותר עם תהליך ההזדקנות ולשפר תפקודי גוף ונפש.

אימון פילאטיס נהדר עבור האוכלוסייה המבוגרת בעיקר על הרפורמר (מכשיר אימון בעל קפיצים וחבלים המחוברים למסוע מרופד), מפני שההתנגדות במכשיר הזה נמוכה ביחס למכשירים המצויים בחדרי הכושר, בהם ההתנגדות הנמוכה ביותר עלולה להיות קשה מדי עבורם.

שיפור השליטה והיציבות חיוני מאוד עבור האוכלוסיה המבוגרת, מפני שהשליטה והיציבות משפרים תנועות יומיומיות, שווי משקל ויציבה. עם הגיל, אנשים עלולים לאבד משווי המשקל ומהקואורדינציה שלהם. אימון הפילאטיס משפר את הכוח והגמישות של שרירי הליבה והרגליים, וכך משתפר שיווי המשקל שלהם. כך, ובעזרת יתרונות אחרים של האימון הזה, ישנם פחות סיכונים לנפילות. בנוסף פילאטיס היא גם דרך טובה לשקם מבוגרים שעברו ניתוחים כגון החלפת ירך או ניתוח ברך.

שיטת הפילאטיס יכולה לעזור להתמודד עם מגוון מכאובים הקשורים לגיל. הסובלים מארתריטיס יכולים לבצע תנועות עדינות בטווחים בינוניים ללא הפעלת עומס על המפרקים תוך שמירה על התנועתיות שלהם. אימון הפילאטיס יכול לעזור גם לסובלים מאוסטאופורוזיס או מהיצרות תעלת עמוד השדרה. עבור הסובלים מאוסטאופורוזיס, תרגילי הפילאטיס הפשוטים בעמידה יכולים להגדיל את צפיפות העצם בעמוד השדרה ובירך. עבור הסובלים מהיצרות עמוד שדרה מותני, ישנם תרגילים המותחים את השרירים המקוצרים בגב ומחזקים את זוקפי הגב על מנת למנוע את האפשרות שכוח המשיכה יגרום לקיפוזיס מוגבר. יחד עם זאת, יש להזהר; כל תרגיל המערב כפיפה של עמוד השדרה, לדוגמא, אינו טוב לאדם הסובל מאוסטאופורוזיס. כמו כן, כל סוג של פשיטת גו, עלול לפצוע אדם הסובל מהיצרות עמוד שדרה מותני. אם הינך סובל מאחת הפתולוגיות האלה, עלייך לוודא שמדריך הפילאטיס שלך יודע כיצד להתאים לך את התרגילים