פילאטיס מכשירים – שאלות ותשובות

 

למה דווקא פילאטיס מכשירים?

המכשירים ניבנו במקור על מנת לאפשר לגוף תמיכה במקומות הרצויים. הקפיצים שבמכשירים מאפשרים אימון עם התנגדויות מותאמות ורצויות לכל תרגיל ולכל אדם. המסגרת של המכשירים נותנת הרגשה מאורגנת לגוף ומגוון התרגילים רחב יותר. התוצאה: מענה מדויק יותר לצרכים, איכות תנועתית יותר זורמת ורכה, תחושה כללית של הנאה והתחדשות. (קישור "פילאטיס")

האם פילאטיס מכשירים מתאים לכל גיל ולכל מצב?

כן! השיטה במקור פותחה לתת מענה אישי, שיקומי. לכן, הקצב של השיעור הינו הקצב הפרטי של כל אחד ואחת. סוג האימון יותאם לך על פי הצרכים והיכולות. (קישור "פילאטיס לכל אחד")

גם לגברים?

בהחלט! ממציא השיטה היה גבר, האימון עצמו דינאמי ומאתגר מאוד. בין אם אתה הייטיקיסט, אצן, בודי בילדר, אתגרי או לא – היתרונות שהפילאטיס מציע לגברים מונים בין היתר: פיסול של הגוף באופן מדויק, מניעת פציעות, הגדלת טווח תנועה וכן מחקרים הוכיחו שתרגול רצפת האגן משפר את התפקוד המיני (קישור "פילאטיס לכל אחד").

מה לגבי בעיות גב ( פריצות דיסק, בלט, עקמת, קיפוזיס , ספונדילליזסטזיס ואחרים)?

בעיות גב שונות מתרחשות עקב חוסר איזון במערכת השלד והשריר וחולשה בשרירי הגב התחתון. פילאטיס מכשירים עוזר לווסת את העומס על השלד במהלך האימון ובכך מפזר לחצים ועומסים תוך חיזוק שרירי הגב. שרירי היציבה נותנים תמיכה לגב ולבטן באופן מיטיב והגוף לומד להתנהל ולאזן את עצמו מחדש (קישור "פילאטיס לכל אחד")

האם כדאי להתאמן בפילאטיס מכשירים סביב הריון (לפני, במהלך ואחרי)?

לשרירי רצפת האגן תפקיד חשוב במניעה של צניחת רחם ושליטה בסוגרים. אימון לפני ההריון מחזק את שרירי רצפת האגן ובכך מסייעה משמעותית למניעה של מיקרים אילו. לאחר הלידה, נחלשים שרירים אילו ותתכן היפרדות של שרירי הבטן העשויה להופיע כבר בשלישי השני והשלישי לכן אימון מבוקר כגון פילאטיס מכשירים יעזור למנוע לחץ מיותר ובקרה על אופן האימון על מנת למנוע החמרה ולעודד שיקום (קישור "פילאטיס לכל אחד").

האם זה מרזה?

תזונה נכונה חשובה תמיד וגם כאן יש להקפיד עליה – היא המפתח. פילאטיס מכשירים לא שורף שומן היות ואינו עובד על בעירה של השריר כמו בפעילות אירובית. עם זאת, פילאטיס מעודד תנועה של האיברים הפנימיים ומסייע בעידוד חילוף החומרים בגוף דבר שחשוב מאוד להרזיה.

מה ההבדל בין פילאטיס רצפה למכשירים?

הקפיצים של המכשירים מאפשרים לווסת את מידת ההתנגדות שיש לשריר בזמן התרגול. כשג'וזף פילאטיס פיתח את השיטה לשיקום פצועים ממלחמת העולם הראשונה בתחילת המאה ה 20, הוא לא יצר הפרדה בין פילאטיס מכשירים לרצפה באימון, אלה עבד על פי הפרופיל הגופני והצורך האישי של כל מתאמן. עם הזמן, הגישות השונות שהתפתחו, ותנאי השטח השונים נוצרה הפרדה בין שיעורי הרצפה למכשירים (קישור "פילאטיס").

 

מה ההבדל בין פילאטיס מכשירים לחדר כושר?

בחדר כושר הדגש הוא על הגדלת מסת השריר באופן שמקצר אותו, האימון מחולק לאזורי גוף ומתיחות מתבצעות בנפרד מתרגילי מהאימון. בפילאטיס מכשירים הדגש הוא על חיזוק והארכת השרירים, תנועתיות מקסימאלית במפרקים, אימון השרירים העמוקים התומכים בשלד ובאיברים הפנימיים (שרירי הליבה), שימת לב לנשימה ויתרונות נוספים המשרתים את החוויה הכוללת של מערכות הגוף (קישור "פילאטיס").

כמה אנשים בקבוצה ?

האימון מתקיים בקבוצות קטנות ואינטימיות של עד שישה על מנת לתת מענה אישי ולכוון כל אחד ואחת על פי צרכיו. כמו כן, יש אפשרות לאימונים פרטיים וזוגיים.

כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן?

ג'וזף פילאטיס – מפתח השיטה אמר: "אחרי 10 שיעורים תרגישו את ההבדל, אחרי 20 תראו אותו ואחרי 30 יהיה לכם גוף חדש לגמרי". מומלץ מינימום פעמיים. היות והאימון הוא אישי כך גם התשובה לשאלה: כמה מהר ארצה להרגיש הבדל, לראות אותו, להיות בגוף חדש? (קישור "פילאטיס").

איך אדע איזה סוג אימון לבחור?

האימון הפרטי הוא המפתח. זה הוא אימון אחד על אחד בו ניבדק הפרופיל האישי שלך, מוסבר שימוש נכון ובטיחותי במכשירים, ההתנסות הפרטנית תדייק עבורך את הצרכים ותכוון אותך לסוג האימון המתאים לך על פי הצרכים, היכולות והרצונות שלך.

איפה מתחילים?

יש אפשרות להגיע לשיעור ניסיון בקבוצה. לאחריו או במידה ואין צורך בו, קובעים אימון פרטי. אימון זה הוא היכרות מדויקת עם המכשירים ועם הפרופיל האישי שלך. אחריו נרשמים לימים ולשעות הרצויים והמתאימים לך . (קישור "מערכת השיעורים") ומגיעים.

מה היתרון של אימונים ב B PILATES ?

שיטת האימון הייחודית! הגישה היא הוליסטית ולכן מציעה שלושה סוגי אימונים: "פילאטיס שיקומי", "פילאטיס חיטוב וחיזוק" ו "פילאטיס גוף ונפש". כל אחד מהסוגים מאפשר התמקדות שונה של אופי האימון על הצורך, היכולת והרצון מתוך הבנה שהגוף, המחשבה והרגש משפיעים אחד על השני.(קישור "B PILATES")

מה זה "פילאטיס שיקומי" ?

אימון פילאטיס המתמקד בצרכים האישיים של כל מתאמן בהיבט השיקומי: פציעות שונות, בריחת סידן, טרשת נפוצה, בריחת שתן, נשים אחרי לידה ועוד. באימון זה רמת הדיוק גבוה והתאמת התרגילים היא בעדיפות הראשונה. הדגש באימון זה הוא על: ייצוב האיברים, שיווי משקל, חיזוק ומתיחות מותאמים והקנית הרגלים לתנועה מיטיבה. (קישור "פילאטיס שיקומי")

מה זה "פילאטיס חיטוב וחיזוק"?

אימון פילאטיס המתמקד בצרכים האישיים של כל מתאמן בהיבט של חיטוב וחיזוק: מאזן טונוס שריר, מצר היקפים, מפסל את הגוף. מתאים למי שרוצה להרגיש יותר אסוף, חזק, גמיש ואנרגטי. הדגש באימון זה הוא על: על אתגר ומתיחת הגבולות הגופניים, הרמת האנרגיה, מעברים דינמיים בתנועה, רפרטואר תרגילים מאתגר. (קישור "פילאטיס חיטוב וחיזוק")

מה זה פילאטיס "גוף ונפש"?

אימון פילאטיס המתמקד בצרכים האישיים של כל מתאמן בהיבט של גוף ונפש: שימת הלב לתחושה הכללית היא הלב של אימון זה – הקשב הפנימי, האיזון בין התנועה לנשימה פיתוח קואורדינציה המסנכרנת את הקצב הפנימי. הדגש באימון זה הוא על: נשימה נכונה, הרמה או הורדת האנרגיה לפי הצורך. (קישור "פילאטיס גוף ונפש")

האם זה יקר?

לא! האם זה עולה יותר משיעורי סטודיו או חדר כושר? כן! פילאטיס מכשירים זו עבודה של איכות ולא של כמות. רמת הדיוק, כמות האנשים בשיעור ושימת הלב של המדריכה אינם משתווים לכל פעילות גופנית אחרת. מדובר באימון רווחי מאוד לגוף, למוח ולנפש ללא פשרות ולכן העלות שונה.

צרו קשר עוד היום !

 

2